Агенцията по вписванията е мястото, където трябва да подадете документи, когато се касае за регистрация на ООД.
Важно е да отбележим, че чрез ООД се наименова дружеството с ограничена отговорност, т.е. ООД представлява капиталово дружество, тъй като задължително приема капитал, който е с минимална изискуемост съобразно законовите изисквания. ООД е юридическо лице, договорно сдружение с минимум две лица (физически, юридически), които носят отговорност за задълженията на дружеството до размера на дяловата им вноска в основният капитал на дружеството. В България често ООД се регистрира, когато двама, или пък повече, партньори имат ясна бизнес цел, бизнес идея, и решат да стартират съвместен бизнес.
Сами се досещате, че когато се касае за едно лице, искащо да стартира бизнес, то за целта се регистрира ЕООД. В останалите случаи – ООД.
Стартирането на фирма става чрез откриване партида на търговеца в Търговския регистър. Цената на този тип услуга е различна от различните компании и се определя самостоятелно, спрямо конкретния случай.
Най-често услугата се извършва от адвокат и отговаря напълно на юридическите изисквания.
В Търговски регистър се представя цялата документация на фирмата, като това може да стане физически, на хартиен носител, а може и да стане чрез електронен подпис, онлайн.
Юристът, съставящ документите за регистрация, съпровожда заявителят до нотариус и до банка, където се налага лицето, или пък лицата, управителите да положат спесимен. В банката се открива набирателна банкова сметка, която се закрива след откриването партидата на търговеца. Възможностите на ЕООД и ООД са разкрити по достатъчно изчерпателен начин в интернет пространството и едва ли има някакви съществени неизвестни, същото се отнася и до процедурата по регистрация.
Дни след като регистрацията на ООД е факт, когато е публикувана в Търговския регистър, въпросната компания може да придобие данъчна регистрация по Закона за данък добавена стойност, или с други думи, може да бъде регистрирана по ДДС.
Дали фирмата Ви да бъде регистрирана по ДДС веднага, или това да бъде във времето, зависи от Вас самите. Зависи и от оборотите. Ако фирмата би напрупала бързо оборот, например над 50 000 лева, то е задължително да бъде регистрирана по ДДС веднага. Ако се касае за даден стартъп, или малка компания, която във времето ще се развива, то в началото не е необходимо да е регистрирана по ДДС, освен ако не са налични дадени условности. Тези, както и други подробности се дискутират с юриститите, с копанията, която сте наели да Ви консултира и подготви документацията. Всеки добър експерт знае тези подробности и запознава в детайли клиентите, за да могат да вземат най-правилното решение, решение, което занапред да им е само и едиствено в полза.
Вече сме сигурни, че знаете каква е основната разлика между ЕООД и ООД, както и различавате това, дали компанията ВИ да е ООД, или ЕООД, а сега ни позволете да Ви представим списък с необходимите документи за регистрация на ООД.
- Избор на име за Вашата фирма. Много е важно да се направи справка, дали самото име вече не съществува, нещо, което може да доведе до конфликт във времето.
- Запазване на името на фирмата – някои експерти смятат, че самото запазване е ненужно, други – че си струва. Ние Ви съветваме да си запазите името и да го патентовате в Европа и САЩ, в зависимост от конкретния случай.
- Заявление А4 – документ, в който се съдържа капитала, управителите на ООД-то, както и друга важна информация.
- Протокол от собствениците
- Учредителен акт, в който се вписват дейностите на компанията, както и общи разпоредби и други.
- Декларация по чл. 13, ал. 5 от Закона за Търговския Регистър, чрез която се декларира, че документите са представени от заявителя.
- Декларация за удостоверение на истинността на документите.
- Разни, според конкретния случай.
Е, вяравме, че настоящата статия ще Ви е полезна, ако сте в процес на вземане на решение, дали да регистрирате ООД, или ЕООД, както и в случай че търсите фирма, която да Ви подготви и подаде документите.